Romantik...

Helst av allt skulle jag vilja leva i en film, full av romantik! 

Har suttit och tänkt på allt det där som har med romantik att göra och det mest romantiska jag varit med om har inte hänt med någon jag varit kär i. Jo, det är sant! Det är killar som varit kära i mig, som jag självklart inte velat ha. Dumma mig att alltid välja fel! Det mest romantiska,.. eller ja det är en fin gräns mellan "att våga göra" och romantik. Visst?  Ja det var iallafall en mörk Julaftonsmorgon då jag och min familj sitter och äter tomtegröt och skinkmacka. Plötsligt så ser vi en bil som stannar utanför vårt hus. Vem kommer en julaftonsmorgon till oss när vi planerat att åka hemifrån?! Det knackar försiktigt på dörren och jag öppnar. Då står den där killen där med en ask choklad och en ros och säger "God jul Therese" och ger mig en stor kram. Bara att killen tar sig tid den mest upptagna dagen på året för att säga God jul till mig i 5 minuter betyder så fruktansvärt mycket. Det skulle inte jag våga. Just då visade jag inte så mycket tacksamhet. Men nu efteråt så förstår verkligen vad det betyder för mig och hur modig den här killen var! Om man ändå skulle känt likadant för honom som han kände för mig. 


Killar är väldigt dåliga på romantik nu för tiden. Killar behöver inte kämpa för att få en tjej. Det svåraste borde vara "
du är söt, snygg och sexig" och sen ligger tjejen där framför fötterna på dem, att charma en tjej i nutid är inte svårt och det har killarna lärt sig, även dem är lata. För det är ju inte svårt att dissa någon man inte är intresserad av. Och lite intresserad är svårt att vara, man blir oftast helt uppslukad av personen direkt och kan inte tänka på mycket annat än just han. Det jobbiga då är att man kanske inte visar det fören det är försent. Så det är aldrig förtidigt att säga vad ni tycker om någon, gör det så fort ni känner något för personen, för annars gör det bara ont i hjärtat och ni går omkring och oroar er över saker den andra personen undra över också. Då går ni bara om varandra och tillslut släpper den ena allt och lämnar det medan ni båda kände likadant för varandra. Så var ärliga, säg precis som det är och fega inte ur. 
Som alla säger, vad har du att förlora?

Planera en överraskning för din flört redan idag. 


Kommentarer
Postat av: stella

vem var de som lämnade chocklad?

2010-09-18 @ 14:16:25
URL: http://stellaruns.blogg.se/
Postat av: MALIN

fin blogg,

2010-09-19 @ 13:36:57
URL: http://mavalina.blogg.se/
Postat av: Elinnnnn! <33

hej hej hej, Gud va snygg du ä! Love din blogg! besök gärna min blogg<33 snällla

2010-10-11 @ 15:29:20
URL: http://engladbanantjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0