Nord-norge och Gotland



Hej!

Var ett tag sedan, men jag har haft besök från sverige hela veckan och nu har jag äntligen lite lite tid samtidigt som jag slänger i mig min frukost, raviolli. haha! Frukost-människa som man är . Idag ska jag iallfall få besök i butiken, så idag behöver jag inte vara ensam så mycket. Det är riktigt skönt. Det är en tjej från, nord-norge, alltså 30 mil över Trondheim. Det är skitkul att prata med människor där ifrån, man förstår bara hälften men ändå så gör de en på så himla bra humör. De har en helt annan dialekt från "Svorsk":en som är här i Oslo. Det låter som gotländska. Det är helt galet. Gotland ligger ju liksom långt ner i sverige och uppe i Norge pratar de gotländska. Galet va?
Ja Norge är allt lite uppochned.

Puss.


Kommentarer
Postat av: stella

vem har ni haft på besök?:)

Svar: Patrik är här uppe och jobbar med erik så han bor här lite denna vecka :P
Barbiegris

2012-09-04 @ 12:38:11
URL: http://stellaruns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0