Arbetsskadad.,..

gaaaaah!

Jag har precis nyss insett att jag fått en arbetsskada. Skulle precis öppna min red bull och precis under den lilla delen man öppnar burken med så ser jag en stämpel, direkt utan att jag själv reagerar på att det är en stämpel så går det väldigt fort innan jag försöker ta reda på vad det är för procenthalt guld eller om det är några andra ädelmetaller. Samtidigt när jag får denna blixtsnabba funderingen så frågar jag mig själv vad jag gör. Ja, och detta går säkert på en halv sekund så jag satt ju självklart inte och funderade en längre tid.



Det kan ni förresten göra hemma ifall ni skulle rensa i skåpen eller i byrån hemma och hitta lite smycken! Kolla om du hittar en stämpel i ringen eller på halsbandet och står det en stämpel med 750 så är det 18/24 KT, alltså 750/1000 guld, 75% guld. Det är kul att leka lite detektiv och ta reda på saker man inte visste om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0