Onsdag (räknas det nu?)

Eftersom mina föräldrar vägrade komma hem då jag snällt stod och väntade på dem här hemma i 4 timmar så tog jag min gisslan (vovven) och drog mig iväg en mil här ifrån. Det blev nybakade cupcakes med vilt LIVS levande blåbär (lyx!) som min älskade Stella gjort åt mig. Som jag saknat denna underbart fina kvinna!! (Varför har hon ingen karl att bjuda dessa underbart goda bakverk på?!) Hon äger kriterierna av en äkta kvinna! Cred! Vi snackade skit som sig bör och njöt. 

Nu har jag äntligen hittat mina föräldrar och de var lyckliga att se mig (?)..... sas det. HÖHÖ! 
- "Sover du över hos oss i natt?" Hördes det komma viskande i en svag känsla av osäkerhet. 
Ja den här gången finns det ingen sötnos som får mig på andra tankar i detta land; tänkte jag och log. Jag är lycklig.

På tal om lycklig. En liten pojkvasker runt 20 jordsnurr lagom berusad kollade på mig på perongen i Göteborg, länge lite funderande och ganska så nyfiken, kom fram och sa: Du ser så där fruktansvärt lycklig ut, man blir ju avundsjuk på dig!
Jag tänkte: Vad är det han menar med det?! Ser jag så lycklig ut att jag skryter om det? I några få sekunder tänkte jag igenom mig själv och kände det. Ja, Ja... Ja det är jag faktiskt! Så lycklig som jag är nu har jag inte varit på år och dagar. Jag är nöjd, mer än det, jag är stolt! Jag är stolt och lycklig över vad jag gör, vem jag är och vad jag lyckats med. Jag är inte bara någon, jag är JAG och det är jag så fruktansvärt stolt över. Skulle jag inte vara Mig så skulle jag inte ha det jag har med mig nu. Jag är Lycklig och tydligen så är det som folk säger, det syns.



Inatt blir den andra natten i "min säng" sedan November 2010.
Undra om det kommer kännas så,
jag vill bråka om täcket. 

Kommentarer
Postat av: stella

Roligt att du gillade dom:)

2011-07-28 @ 09:48:15
URL: http://stellaruns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0