Lill-lördag.

Lill-lördag... Who cares?

Har haft fullt upp de senaste dagarna med att fixa lite och jobba då också förstås. Är ganska slut efter att jag gjort allt jag ska. Även att det kanske inte är så jobbiga saker. ;)

Idag har jag dock bara jobbat och så blev det en sväng förbi min killes syster och gården. De kan ha världens finaste gård + att de har den på en riktigt vacker plats där man kan se ut över sjön och alla ängar.
Iallfall så fick jag ett sms från hans syster där det stod "vi fick precis ett nytt lamm!" så jag var snabb på att åka dit och kolla. Älskar lamm, han var bara en timme gammal när jag kom dit och det är oslagbart hur söta de är! 
När jag precis kom till gården hade de tagit in en kossa som skulle kalva så jag såg även min första kalvning i mitt liv. Jag kan säga att det såg smärtsamt ut!! Jag bara stod där och tog i åt stackars kossan. Vid min förvåning sa min killes syster att det är enklare för kossor att föda än för människor och det verkade tillslut ganska smärtfritt för kossan var uppe på benen snabbt där efter och hälsade sin bebis välkommen till världen.



Underbart söt. Tänk om man kunde få så söta barn? haha

Kommentarer
Postat av: MsSophie

Nej, vad söt!



/MsSophie

http://www.improveme.se/mssophie

2011-09-29 @ 01:44:05
URL: http://www.improveme.se/mssophie
Postat av: matilda

hahahha åh va söt ja dör!

2011-09-30 @ 10:18:43
URL: http://matildawest.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0