Att göra något ovanligt...

Det har för mig varit ett ganska oförutsagt liv ett tag. Ja sedan studenten kan man säga och det var ett tag sedan. Det har alltid varit någonstans jag är på väg eller skall göra. Har aldrig haft ett "hem" att komma tillbaka till riktigt. Det har alltid varit föräldrarna jag har kommit tillbaka till efter mina upptåg. Det är inte mitt hem, det är deras.
Nu vill jag göra något ovanlig, jag är sugen på att skaffa mig ett fast liv. Inte ett liv som är just för stunden och sedan när den stunden tar slut är resten ett frågetecken. Jag är sugen på att göra något anorlunda, något ovanligt. Ett fast liv. Ett fast hem, ett fast jobb, ett fast liv helt enkelt. Ett sånt där som många nu för tiden säger är så enformigt och långtråkigt. Det är jag så sugen på, det är spännande för mig! Jag känner mig mätt på äventyr och ovisheter.

Tänk att få samma lön varje månad, i år. Inte behöva tänka på att spara så mycket av den som möjligt. Alltså inte snåla som en jävla idiot och kunna köpa sig ett par jeans, ett par skor eller fina underkläder någon gång i månaden. Det har jag inte gjort på år! Det enda mina pengar har gått till är vaccin, solskydd visum och resor. Nu vill jag bli snygg hemma. Det roligaste som händer är när man får shoppa och inte ha (stor) ångest och en semester på högst en månad per år. Det är på tiden!!

Jag börjar NU..

Kommentarer
Postat av: sanna

U go girl :D



du är helt klart värd ett fast liv! du av någon just nu känner jag!!!

2012-05-09 @ 14:58:44
URL: http://makemedangerous.blogg.se/
Postat av: stella

Heja dig!!!

2012-05-09 @ 17:16:22
URL: http://stellaruns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0