Trondheim (update från helgen)

I Lördags kom vi hem från Trondheim, var helt slut efter en bilresa på 7-8 timmar. Så då blev det House och glass och sen bums i säng. Söndagen tog vi det lika lugnt och gosade massor på morgonen. Underbart att kunna vakna till kramar och mys.

Vi började resan runt 11 på Fredagen och var framme runt 6- halv 7 på kvällen. Min kille, hans kollega och jag kom till teatern de skulle lämna flygeln på. Den vägde tydligen sisådär 500 kg!! De är stoooora! Jag fick hjälpa till att bära ben och pallen. Det räckte för mig. De var ganska tunga bara dem. haha..
Efter den snabba leveransen var vi klara för hockey-kväll. Öl och mat var på schemat och det tog ungefär 40 minuter för oss att hitta ett ställe som visade Sverige-Norge. Tillslut, när vi hade frågat på några andra restauranger och virrat runt på byn så hittade vi äntligen vårt ställe. Little London. Super-mysig pub i Engelsk anda, mörka stora fotöljer och bås. Allting såg ut att vara från några 10-tal år tillbaka. Där satt vi och hejade på Sverige och resten kollade lite buttert på oss då vi självklart gjorde mål och vann hela skiten! 3-1 till Sverige förstås!

Hotellet bjöd på fantastisk frukost. Frukostbuffé i all ära!! Men huuur ska man kunna ta av allting. Jag vet inte hur många pålägg det fanns, gick inte ens förbi alla bufféer som stod där. Mätt som tusan blev jag och ville bara stanna för att kunna smaka av allt. De kom fram till borden och serverade mörk och ljus choklad som man sedan skulle ha till kaffet. Var jag i himlen? Kan inget annat än att tro det. Om nom nom..

Sedan drog vi till Nidarosdomen, sjukt mäktig domkyrka måste jag säga. På varje sida av kyrkan var det skulpturer av olika betydande personer och framme vid entrén var jesus själv på korset. Det kan inte varit billigt att bygga denna byggnad! Det kan heller inte ha tagit få år.


Min kille är lika överväldigad över hur mäktig den var...




Vi ska gifta oss här... typ.

På vägen hem såg vi en lite mindre kyrka, dock i ett helt galet vackert landskap.




Kommentarer
Postat av: sanna

mys :)

är erik den lilla i vänstra hörnet på översta bilden tro? xD

2012-05-07 @ 21:08:12
URL: http://makemedangerous.blogg.se/
Postat av: stella

Verkligen en mäktig kyrka. Haha vad roligt skulle va om ni gifte er där. (en hemlis så har jag också valt ut kyrka som jag och Hannes ska gifta oss i:) den är med gammal och fin:)

2012-05-08 @ 07:16:33
URL: http://stellaruns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0