Nyduschad och...

Hej!
Igår skulle jag på morgonmöte på centret där jag jobbar. Jag skulle gå in en annan väg och när jag följde efter alla andra så kändes det jättebra, men sen när de försvann runt hörnet och jag inte såg dem länge så försökte jag hitta vägen själv. Upp pland massa våningar och trappor och hissar. Jag visste vilken våning jag skulle till och vart. Men eftersom det var tidigt på morgonnen så var det ju låst så att inga kunder ska komma in. Så jag gick upp och ner kände på varje dörr jag vågade ta på, eftersom jag samtidigt var livrädd att starta ett larm eller nått. Gick ner för två trappor tog hissen... Men kom aldrig dit jag skulle. Efter ett tag fick jag panik för klockan blev mycket och jag kunde inte förstå hur svårt det skulle vara. Höll nästan på att börja tjuta bara för att jag kände mig så dålig och lost.... Helt plötsligt lyckas jag ta mig in på Clas Ohlsson och där sitter en liten halvnorsk, säkert lite indier eller nått och så säger jag, "hej! Hur kommer jag till mötet?" Ööööööööööööhhhhhhhhhh..... Det är stängt säger han då, så jävla dryg. Så jag säger, nä men vi ska ha morgonmöte alla butiker nu. "jahaaa?" säger han då. Helt IQ-befriad. Samtidigt som jag försöker vara trevlig så blir jag stressad då mötet redan startat. Jag säger att jag inte har någon kod till några dörrar så jag kan inte ta mig in på något sätt. Han ringer till väktaren och vet ni vad han säger...

 Vet ni det......VAAD HAN SÄÄÄÄÄÄÄGER???!
(jag är fortfarande irriterad på han och kommer fortsätta vara... Jävla indier/pakistan/turk något.)

Jo, han säger till Väktaren att jag står och typ tjatar på honom att jag inte kan komma in!!!!!
Vaddå tjatar?!! Jag frågar honom ifall han kan öppna några dörrar så jag kan komma in, eller ringa någon som kan öppna. Jävla efterbliven....... Jag kommer hata han resten av mitt liv. Iallfall inte hälsa någon mer gång.

Som från ovan kom den jättesöta oragehåriga nordnorsk-väktaren och hämtade mig. Jag trodde aldrig mer att jag skulle få träffa honom. Då blev jag glad (han med sin underbara dialekt), med tårar i ögonen och en tro på att helvetesdagen aldrig skulle ta slut så rädda han min dag. HELTKLART!




Jag är nyduschad.. Jag sitter här och funderar på ifall jag skulle ta mig en snabbis ner till stan innan jag börjar. Jag borde hinna det om jag gör mig ordning fort nu och inte sitter här. Lär säkert bli så att jag sitter kvar. Idag är det kvällsjobb som gäller, har fått en ny anställd, jättesöt. Så det ska bli himla kul att komma till jobbet. Imorgon är det utbildning heeeela dagen. Det ska bli kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0